Salade van witlof, peer, walnoten en rozijnen



Mijn favoriete wijze om witlof te eten is in een salade. Zo blijft de knapperige bite van de witlof bewaart, en lijkt de groente minder bitter te smaken.
Deze salade is mijn favoriete witlof salade. Door de zoete peer en rozijnen wordt de smaak van de witlof mooi in balans gebracht. De zoutige geitenkaas geeft nog een extra lekkere smaak aan de salade.

Witlof is een gezonde groente, boordevol met vitamines. Witlof heeft met name een positieve invloed op het afvoeren van afvalstoffen in het lichaam en bevordert daarmee een gezonde en strakke huid.



Wat heb je nodig?
2 witlofstronkjes
1 hand rozijnen
2 peren
Geitenkaas of fetakaas naar smaak
Bieslook
Walnoten
Olijfolie
1/2 citroen

Hoe maak je het?
Snij het hart uit de witlof. Deze gebruik je niet in de salade wegens de bittere smaak. Pel de bladeren van de witlof en was ze. 

Wel de rozijnen tot ze zacht zijn. Rooster de walnoten in een pan zonder olie tot ze beginnen te geuren. Knip of snij de bieslook in kleine stukjes.

Verwijder het klokhuis uit de peer, en snij de peer in kleine plakjes.

Meng de wiflof bladeren met de rozijnen, walnoten, stukjes peer, en bieslook. Breng op smaak met olijfolie en het sap van een halve citroen. Brokkel wat geitenkaas of fetakaas over de salade.

Enjoy!


Reacties

  1. Zo zonder witlof (dat vind ik zoooo vies) klinkt het best wel lekker haha

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ooh dat lijkt me lekker!! Ik hou al van walnoten en rozijnen in een salade, dus deze zou ik wel eens willen proberen

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts