Albert Heijn super food




Albert Heijn is deze maand op de gezonde tour. Ze bieden allerlei 'superfoods' aan, zoals hennepzaad, goji bessen, chiazaad, cacao bonen en tarwegras poeder.
De meeste producten zijn normaliter alleen in natuur winkels, of in lokale toko's verkrijgbaar. Vanaf nu dus ook bij de supermarkt.

Wat zijn super foods eigenlijk?
Een voedingsmiddel heet een superfood als het bovengemiddeld bijdraagt aan de gezondheid qua voedingsstoffen. Voedingsstoffen zijn bijvoorbeeld vitamines, mineralen, eiwitten en gezonde vetten.
De genoemde producten hierboven (goji bes, tarwegras, chiazaad, etc) zijn populaire superfoods, die ook in het 'raw' dieet passen. Maar superfoods zijn overal te vinden, en hoeven niet altijd heel exotisch te zijn. Boerenkool, broccoli of kaneel zijn bijvoorbeeld ook superfoods.

Bij de Albert Heijn heb ik twee producten gekocht: Raapzaad olie en hennepzaad. Van hennep zaad had ik al veel gehoord, maar nog nooit gegeten. Wel heb ik verzorgingsproducten gemaakt van op basis van hennep. Erg benieuwd hoe ik hennepzaad kan inzetten in gerechten!

Raapzaad olie heb ik nog nooit van gehoord. Het blijkt een bron te zijn van goede vetzuren.
Binnenkort een test van de producten en hoe je het kunt combineren in gerechten!





Reacties

  1. Oh ik ben er best benieuwd naar, ik hoop dat je binnenkort een lekker recept ervan kan bloggen! :)

    xxx
    http://www.rockinheels.com

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben er heel benieuwd naar! Ik baal echt zo dat ik geen Albert Heijn in de buurt hebt, lijkt me wel een fijne en goedkope winkel.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ik heb de producten ook gezien ze hadden een ruime keus. Ik ben benieuwd naar je ervaringen

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Superhandig dat dat nu ook bij appie is!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts